lauantai 27. kesäkuuta 2015

Palautteen purku

Mä olen menneellä viikolla saanut jonkin ihmeen siivousvimman lakkakokoelmaani kohtaan. Olen poiminut aika paljon myyntiin lakkoja ja jopa laattojakin. Oma maku kun on muuttunut matkan varrella aika paljonkin, niin nyt sain sitten itseäni niskasta kiinni ja yritän päästä ainakin osasta eroon. Laitan lakkoja aluksi myyntiin tänne blogin puolelle ja katsotaan sitten jos kiinnostusta ei ole tarpeeksi niin ehkä jaksan tuonne FB:n puolellekin niitä laitella. Nyt kun vielä jaksaisi kuvata ne myyntiin asti! :D
 
Mutta nyt tuohon otsikon viittaamaan tekstiin. Eli nyt olisi aika käydä vähän läpi teidän antamaa palautetta. Ei voi muuta sanoa kuin sen, että kyllä mulla on vaan fiksuja ja ihania lukijoita! <3

Mun mielestä kaikki palaute oli positiivista, olin tosi yllättynyt. Mutta yleensähän se meneekin niin, että mitä suurempi blogi, sen enemmän sontaa sataa niskaan. Itse onneksi vältyn tällaiselta aika lailla kokonaan. Tietty multa toivotaan aina palautteissa, että tekisin muitakin koristeluja enemmän kuin leimailuja, mutta en näe sitä negatiivisena palautteena. Leimailu nyt on vaan se mun juttu ja siksi siihen tulee tartuttua niin usein. Tätä osasin odottaa teiltä, mutta yllättävän vähän siihen lopen puututtiin. :D


Olen joskus ajatellut, että mun pikkuinen blogi ei pysy muiden mukana, eikä kiinnosta ketään, kun mulla ei ole vara ostella niin paljon lakkoja kuin haluaisin. Uutuuksiin en välttämättä ehdi mukaan, vaan ostan sitten jos/kun saan rahat kasaan. Tämä ei kuitenkaan tuntunut haittaavan, vaan oikeastaan mua kiiteltiin siitä, että tässä blogissa nähdään myös vanhoja lakkoja eikä vain pelkkiä uutuuksia ja suurta kulutusjuhlaa (kuten kuvasta näkyy, kyllä mäkin joskus sorrun! :'D). 



Sain kiitosta myös siitä, että en ala arvostelemaan muita bloggaajia tai yrityksiä. En kyllä ymmärrä miksi näin pitäisi kenenkään tehdä? Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. :D Missään nimessä mulla ei ole mitään aihetta olla ylimielinen, sillä en koe olevani mikään huippubloggaaja. Jos mun pitäisi määritellä paikkani kynsiblogien maailmassa, se olisi luultavasti seinäkukkanen. Eikö olekin aika kuvaava? :D

Kiitosta sain myös siitä, että postailen myös pieleen menneistä lakkauksista. Musta on hyvä aina välillä muistuttaa, että ei ne asiat aina mene kuin strömsössä. :D Ei ne ihan kamalimmat lakkaukset blogiin asti päädy, sillä ne poistetaan yleensä raivon vallassa ennen kuin kameraan ehtii edes koskea.


Eräs itselleni arka asia on kielioppi- ja kirjoitusvirheet. Näistä sain kyllä positiivista palautetta, mutta en kykene omasta mielestäni tuottamaan niin hyvää tekstiä kuin haluaisin. Itselläni on lievä lukihäiriö, joka näkyy aina silloin tällöin. Yritän korjata virheitä, mutta mä en näe niitä lukiessani. Jos kirjaimia puuttuu, en varmasti osaa niitä sinne lisätä, koska mä en yksinkertaisesti näe niitä. Kirjaimia voi olla myös liikaa, enkä mä näe niitä sieltä poistaa. Vierasperäiset sanat ovat aina olleet hankalia. Muistan ala-asteella kun koko luokka nauroi mulle, en nimittäin osannut kirjoittaa prinsessaa ja prinssiä oikein. Mun mielestä kirjoitin ihan identtisesti opettajan näyttämän tekstin kanssa, mutta oikeasti mun paperissa luki pirsessa ja pirssi. Aikani tekstiä tuijottaessa vika vihdoin hahmottui ja sen jälkeen olen kyllä ainakin ne sanat oikein kirjoittanut. 

Lähde
Olen soittanut lapsesta asti pianoa, mutta silti en ole koskaan oppinut lukemaan "vasemman käden" nuotteja suoraan paperista. Ymmärsin vasta paljon myöhemmin erään henkilön kokemuksia lukiessa, että tämäkin voi johtua lukihäiriöstä, sillä hänellä oli sama ongelma. Mä opettelen nuotit ulkoa tai soitan korvakuulolta. Ongelma ratkaistu. :D
Lähde

Olen siis pahoillani, jos postauksissa löytyy silloin tällöin virheitä. Niitä saa korjata, en ota siitä nokkiini. Kuitenkaan en usko pienien virheiden hirvittävästi vääristävän asian ymmärtämistä. :D

Kaikista ihaninta oli lukea, että ilmeisesti olen onnistunut postauksissa välittämään oikeanlaista kuvaa itsestäni. Moni kirjoitti sellaisia juttuja, joita toivoin teidän lukevan rivien välistä, esimerkiksi mun luonteesta ja periaatteista. Mä kirjoitan asiat niin kuin ne itse koen. On hyvä lukea usean bloggaajan mielipiteitä samoista tuotteista, ihmiset kun tykkää eri asioista. Usein huomaan esimerkiksi toisen bloggaajan pitävän lakkaa hankalana, vaikka itse en koe näin. Toisaalta taas toinen kehuu jotain tuotetta maasta taivaaseen, mutta itse en tykkää tuotteesta. Yritän kirjoittaa asiat omina mielipiteinäni, en absoluuttisina totuuksina, koska ihmiset on erilaisia ja kokevat ne eri tavalla. Mulla ei ole mitään syytä valehdella mistään, mulle on tärkeintä että mun postauksista voi olla joillekin hyötyä.


Lähde

Mä olen itse tällä hetkellä tyytyväinen blogiini, ainoa mikä kismittää on kuvat, mutta yritän opetella saamaan tasalaatuisia kuvia. Tämä voi viedä aikaa, mutta ehkä mä joskus pääsen perille! Tästä on hyvä jatkaa. Kiitos vielä teille ihanille lukijoille. <3

20 kommenttia:

  1. Oho, mä en ole edes huomannut sun tekstissä selviä virheitä! Oon yleensä (koulussa ja kaveriporukassa) se ärsyttävä tyyppi, joka korjaa kirjotusvirheet, ja joidenkin blogien tekstejä en lue ollenkaan, koska en kestä lukea niin huonosti ja virheellisesti kirjoitettua suomea :D Mutta sun blogin teksteistä mulla ei ole pahaa sanottavaa, enkä olisi uskonut sulla olevan mitään lukihäiriötä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä niitä siellä on ollut ja niistä on joskus huomautettukin. :) Mä oon ehkä hyvä oppimaan huomautuksista, tiedän aika paljon sanoja jotka automaattisesti menee väärin, joten niihin tulee kiinnitettyä erityistä huomiota. :D Mutta en ikinä kyllä löydä toisten tekstistä virheitä, ihan sama mitä kirjaimia sieltä puuttuisi. Lakkojen nimet voi helposti mennä väärin, näitä on tullut paljon korjailtua ja niihin yleensä kiinnitän huomiota ja tavaan niitä uudelleen ja uudelleen. Mutta kuten sanoin, häiriö on lievä ja tämän kanssa tulen kyllä ihan hyvin itse toimeen. :)

      Poista
  2. mä en nyt kerenny tähän palautejunaan ollenkaan, mutta ehkä otat jälkijättöisen palautteeni vielä vastaan? :) tykkään siitä että blogissa on positiivinen henki, suhtaudut asioihin silleen hyvällä tavalla neutraalisti ja rauhallisesti. Lakkausraivo on asia erikseen, se osuu kaikkien kohdalle varmana, mut siis yleisesti ottaen henki on tosi hyvä :) Tää on nimenomaan leimailuun panostava blogi ja sitä ei minusta oo tarpeen muuttaa, ei kaikkien tarvi tehä kaikkea. Itteä vartenhan tässä kumminki harrastetaan :) Tykkään tosi paljon sun blogista ja sinusta (näin "virtuaalituttavana" kun nyt ei paremmin tunneta) ja pyrin lukemaan aina kaikki postaukset, vaikka hävyttömän vähän kommentoin kun luen yleensä viikon jutut kerralla :P Nii ja siis kuvatkin on musta hyviä, turhaan niistä kyllä ressailet! Tulikohan tässä ny kaikki mitä halusin sanoa... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, ainahan palautetta otetaan vastaan, kiitos! <3 Mä oon kyllä aika neutraali ja ehkä vähän tylsäkin ihmisenä, mutta yleensä se porukan positiivisin tyyppi (jos ei nyt omia asioita oteta huomioon!). Kiva jos se välittyy näin bloginkin välityksellä. :D

      Leimailu tosiaan on se mun juttu, siitä ei osaa luopua, enkä aio sitä kyllä yrittääkään. Se on ollut lähes alusta asti blogissa paljon tapetilla ja niin varmasti tulee olemaan jatkossakin. Musta tuntuu, että nykyään bloggaajat ehkä leimailee enemmän kuin ennen, joten ehkä mä sekoitun tulevaisuudessa paremmin massaan! :D

      Mulla on vähän samaa vikaa, luen paljon blogeja, mutta en välttämättä muista kommentoida jokaista postausta! Mä oon sellainen multitaskaaja, teen niin paljon erilaisia asioita samaan aikaan, joten se saattaa unohtua siinä sivussa. Yleensä samaan aikaan toisella näytöllä pyörii peli ja toisella kahlaan postauksia läpi. :D

      No, aina pitää olla parannettavaa, mä haluaisin vielä joskus sen järkkärin ja taidon tuottaa laadukkaita kuvia. Ehkä sitten joskus! :D

      Poista
  3. Täh, sun blogissa on kyllä mun mielestä tosi hienoja kuvia. :) Enkä ois arvannut, että sulla on lukihäiriö. Magee muuten tää sun uus (vai enkö vaan muista?) ulkoasu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mun mielestä kuvissa on aina parannettavaa, ihon sävy on tosi vaikee saada aina samalla tavalla säädettyä normaalin näköiseksi. :D Ei niinkään kuvien tarkkuudessa ole parannettavaa, vaan värien säätelyssä.
      Ei tuota lukihäiriötä varmasti huomaa kun käyn tekstit yleensä monta kertaa läpi ennen julkaisua, mutta siellä se taustalla pyörii. :D
      Ulkoasu on ehkä viime vuoden syksystä asti ollut, eli ei edes kauan. :'D

      Poista
  4. Minustakin sulla on kuvat huipputasoa enkä näe niissä yhtään_mitään_parannettavaa! Enkä ole huomannut kirjoitusvirheitä, varmaan koska itsekin niihin sorrun hävyttömän usein. Minusta tätä blogia on kiva lukea ja voin vaan kadehtia leimaustaitojasi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! ^_^ En mäkään muilla huomaa kirjoitusvirheitä. :D

      Poista
  5. Tämä postaus kiteyttää kaiken, mitä palautetta itse antaisin sulle. Sulla on selvästi oma tyyli tehdä ja kirjoittaa blogia. Pääasia on, että itse olet tyytyväinen blogiisi, silloin myös lukijat on :)

    VastaaPoista
  6. Minustakin leimaaminen on sun juttu ja tunnistaisin sun kynnet vaikka niissä lukis mitä! Sulla on oma kiva tyyli ja tykkään hurjasti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä kyllä miten itsekin tunnistaa pelkän kuvan perusteella monet bloggaajat. :D Kiitos paljon! :)

      Poista
  7. En ehtinyt jättää palautetta ja valitettavan harvoin tulee muutenkaan kommentoitua kun lukee blogit bloglovinilla..
    Mutta halusin tulla sanomaan, että tykkään älyttömästi blogistasi! Enkä olisi edes mitään postaustoiveita edes osannut toivoa :)
    Ja tuosta uutuuksien esittelystä..oikeastaan enemmänkin ärsyttävää kun kaikilla on samat uutuudet esittelyssä, joten todellakaan älä niistä stressaa!
    Enkä olisi lukihäiriötäsi arvannut, vaikka olen melkoinen kielioppinatsi :)

    Tiivistetysti, tykkään, jatka samaan malliin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :3
      Mä pyrin kirjoittamaan aika lyhyitä postauksia sen vuoksi, että ne on helpompi tarkistaa virheiden varalta. :D Hyvä vaan, jos niitä ei usein löydy! :D

      Poista
  8. En mäkään ole huomannut sun blogissa kirjoitusvirheitä :D Tosin itselläkin tuppaa olemaan haasteita saman asian kanssa, vaikka varsinaisesti lukihäiriötä ei ole koskaan todettu (olen kyllä vältellyt kaikki testitkin). Mun mielestä ei ole paha jos on tahattomia virheitä, mutta selvästi huolimattomasti kirjoitettua tekstiä (välimerkit puuttuu kokonaan jne. ja tasaus on missä sattuu) on raskasta lukea ja sellaista ongelmaa sun blogissa ei tosiaankaan ole :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kävin kerran suuntaa-antavassa lukihäiriötestissä, mutta se oli jotenkin niin sairaan tyhmästi tehty, että päättelemällä pääsi siitä läpi. Suurin piirtein joka neljäs sana oli virheellinen, kun virheelliset sanat piti merkitä ylös. Juttelin testin jälkeen asiantuntijan kanssa ja hän sanoi, että selvästi kaikki kertomani viittaa lukihäiriöön, mutta testin kuitenkin läpäisin. Annoin kyllä palautetta testin loogisuudesta... :D Mutta kun tiedostan tämän pienen häiriön niin sen kanssa on helpompi tulla toimeen. :)

      Poista
  9. Ihana Belegwen <3 Hirveää kiusaaminen, mistä tahansa asiasta :( Mulla on pahat traumat vakavasta koulukiusaamisesta, joka kesti vuosia joten tuntuu aina pahalta, kun näkee/kuulee, että jota kuta kiusataan, oli syy/asia mikä tahansa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Joo, kiusaaminen ei ole kyllä ok missään muodossa. :( En mä itse ole sen kohteeksi pahemmin joutunut (onneksi!), mutta kyllä tuollaisen pienen jutunkin muistaa niin helposti. Toivottavasti oot saanut apua traumoihisi! <3

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)