perjantai 2. tammikuuta 2015

Ensikosketus Powder Perfectiin

Ei alkanut mun vuosi parhaalla mahdollisella tavalla, tai itse asiassa vuosi loppui ikävissä merkeissä. Mun koneesta hajosi toinen kiintolevyistä ja siellä menikin sitten kaikki tiedostot sen mukana. Sähköpostit ja blogiin liittyvät dokumentit on sitten iäksi hävinneet. Tämän postauksen kuvat oli valmiiksi laitettu tänne blogiin, joten nämä onneksi on tallella. Harmittaa ihan älyttömästi tietojen menetys. Vaikka kuinka sitä siirtää turvaan tiedostoja niin aina sitä kuitenkin jotakin jää siirtämättä. Valokuvat (muut kuin blogiin liittyvät) mulla onneksi on turvassa, mutta melkeinpä kaikki muu hävisi. Itseähän tästä voi syyttää, mutta kone toimi ihan normaalisti ennen tätä äkillistä hajoamista. 

Nyt on uusi kiintolevy paikallaan, mutta osa ohjelmistakin hävisi. Mulla oli esimerkiksi Officepaketti, nyt mä joutuisin sen sitten ostamaan uudelleen kun en löytänyt sitä avainta kuollaksenikaan mistään. Tietysti se on tullut latauksen mukana jossakin sähköpostissa tai vastaavassa, joka on nyt sitten kadonnut. Mulla meni lopulta hermot tapella asian kanssa ja päätin, että pitäköön Microsoft tunkkinsa, mä siirryn ilmaisiin, vaikka se kuinka ärsyttäisi.

Mulla katosi myös mun lakkalista-excel ja tosiaan kaikki blogikuvat. Onhan ne blogissa olemassa joo, mutta ne jotka eivät olleet, niin hävisivät. Ihan hirvittävä homma edessä saada kaikki taas rullaamaan. En edes muista kaikkea mitä mulla oli koneelle asennettu, mutta kyllä ne pikkuhiljaa sieltä palautuu muistiin.

Jonkin elokuulta olevan Excelin löysin ja aukaisin sen OpenOfficella. Kaikki menee päin veetä ja linkityksetkin on ihan mitä sattuu, vaikka Excelillä ne toimi todella hyvin. Olin ja olen edelleen tämän asian kanssa niin pahalla päällä, että en ole edes viitsinyt aukaista tuota dokumenttia päivittääkseni sen oikeaksi. Voi ärrinmurrin. 

Plääh. No, ehkä opimme tästä taas jotain. Tehkäähän ihmiset niitä varmuuskopioita aika ajoin!!! :) 

Mutta nyt vähän mieluisempaa asiaa. Nimittäin tällä kertaa testissä oli Powder Perfectin Griffon.


Nämä kaksi kuvaa olen jo aikaisemmin vilauttanut blogissa, mutta tässä ne uudelleen! Tämä lähikuva pullosta on niin kuolattava! :)


Lakkasin kaksi helppoa kerrosta Griffonia kynsille. Jostain syystä tämä lakka on vähän hankala kuvattava, tai mulla ei sitten taidot siihen riittäneet, mutta kuva ei kerro puoltakaan lakan ihanuudesta! 


Griffonissa on seassa harvakseltaan myös pieniä lastuja, kuten alla olevasta kuvasta keskeltä voi nähdä.


En oikein tiennyt miten nämä kynnet pitäisi koristella. Tilasin näitä siirtokuvia MiNailsilta ja huomasin niiden sopivan hyvin Powder Perfectin logon kanssa. Siispä laitoin keskisormen kynsiin nuo valkoiset siirtokuvat ja muihin kynsiin valkoiset pyöreät glitterit.


Aluksi pelkäsin siirtokuvien olevan liian leveitä mun kynsille, mutta mulla on niin kaarevat kynnet, että ne olivatkin juuri sopivia. :)


Viihdyin näissä lakkauksissa neljä päivää, eikä poistaessa ollut edes kärkikulumaa havaittavissa. Uusi vuosi vaihtui myös näillä kynsillä, vaikka mun oli tarkoitus tehdä uudet. Maha oli vain eri mieltä mun lakkailuhaluista... 

Toivottavasti saan nyt blogiasiat taas rullailemaan, vaikka vanhat tutut jutut ovatkin kadonneet koneelta. Kuvien käsittelyyn pitää opetella taas ohjelman käyttö, koska mulla on nyt uudempi versio ja eihän sieltä niitä samoja juttuja löydy samasta paikasta kuin ennen. :D Mutta pakkohan se on alkaa opettelemaan, ei se muu auta!

18 kommenttia:

  1. Kaunis lakka ja klassisen kauniit koristelut :) valaisepa tyhmempää, eiks sähköpostit ja blogijutut oo internetissä? *tähän irvistyshymiö, tiedostan olemattoman atk-ymmärrykseni* läppäri on ikävästi hurissut viime aikoina ja pelkään että se posahtaa pian, vähän huolettaa :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Sähköpostit on joo suurimmaksi osaksi netissä, mutta jos käyttää erillistä ohjelmaa sähköpostien lukuun, niin siinä pystyy määrittelemään, että jättääkö kopion postista palvelimelle vai onko ainoa kopio koneella. Mulla on kopiot kuitenkin olemassa, joten osa sähköposteista on edelleen tallessa. Mutta ne jotka hävisivät on niitä, jotka on olleet olemassa vain mun koneella jemmassa kun sopimus palveluntarjoajan kanssa on päättynyt. Niitä ei saa takaisin.

      Blogijuttuja mulla on yhdessä kansiossa, joka sisältää paljon enemmän kuin mitä blogissa näkyy. Esimerkiksi kuvat laattakokoelmasta ja lakkapulloista (nämä on onneksi pinterestissä mun tilillä tallessa). Mutta sitten esimerkiksi lakkalista (joka on tehty aika monimutkaisesti), muille tehtyjä juttuja, blogiin liittyviä kuvia (joita en blogissa välttämättä julkaise), sekä joitakin sekalaisia dokkareita joita tarvin aina silloin tällöin.

      Jos läppäri hurisee normaalia enemmän, yleensä se on vain merkki siitä, että kone ei pääse jäähtymään tarpeeksi. Tuulettimessa voi esimerkiksi olla liikaa pölyä (joka kannattaa muutenkin puhdistaa aika ajoin jos on mahdollisuus paineilmalla puhdistaa). Yleensä jos läppäri kuumenee liikaa, se sammuu ja lähtee käyntiin kun on jäähtynyt. Mutta jos hurina on jotain muuta niin kyllä kannattaa ottaa varmuuskopioita! :D

      Poista
    2. Kiitti valaisevasta vastauksesta :) harmi tosiaan että toi kaikki katosi :(

      Poista
    3. :D Jep, kyllä mä tässä pikkuhiljaa alan päästä siitä tiedonmenetyksestä yli. :D

      Poista
  2. Voihan venus!! Kyllä sulle nyt kävi ikävästi. :(
    Kynnet on kauniit ja lakka upea siltikin<3!
    Millä muuten muokkaat kuvia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, vieläkin harmittaa niin älyttömästi. Varsinkin nuo ohjelmat ja niihin menevä raha jos ne kaikki haluaisi jälleen itselle...

      Kiitos, tuo lakka on upea! <3

      Muokkaan kuvia photarilla ja paintilla. :D Mulla oli photarin joku vanha versio ennen, mutta siskolta sain uudemman version. Siinä on moni asia hakusessa kun en muutenkaan niin järjettömän näppärä näiden kuvien muokkauksessa ole. :D

      Poista
  3. Tämä on ihan kamala painajaispostaus! Siis ei kynsien osalta vaan tuon koneen hajoamisen. Ryntäsin heti tekemään varmuuskopioinnin kuvistani :). Voin vain kuvitella sun fiilikset. Mut olis ehkä voinut roudata suoraan suljetulle osastolle. Toivottavasti saat kaiken toimimaan ja tästäkin takapakista on jotain hyötyä, kuten parempi kuvankäsittelyohjelma tms.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanoppa muuta! :D Kannattaa tehdä niitä varmuuskopioita, mäkin yritän skarpata paremmin tuon kanssa.

      Mulla on ollut tuo lakkalista-excel tosi näppärä (omasta mielestäni), kun se näyttää käyttämättömät ja laskee jokaisen merkin määrät ja kokonaismäärät automaattisesti. Tämän lisäksi olin linkittänyt pullokuvat aina jokaiseen lakkaan pinterestistä. Nyt ne linkkaukset ja muutkin jutut on siellä päin peetä, eikä ole huvittanut alkaa etsimään saako niitä korjattua mitenkään kätevästi tai edes työläästi... Ainakin nyt voi aloittaa puhtaalta pöydältä jos ei muuta! :D :D

      Poista
  4. Mä tässä olen pikku hiljaa tehnyt tieidostejan varmuuakopioita juurikin tietokoneen ylenpaattisen hurinan takia, joka johtuu kaiketi pölystä mitä se on itseensä imeny ja musta joka ei ole viitsinyt sitä imuroida.

    Nyt joulun alla on tiiviisti tullu seurattua mainoksia uuden, halvan ja hyvän koneen ostoa suunnitellessa. Vanhalla läppärillä ikääkin jo 5,5v, eikä se jaksa enään pysyä mun datauksen perässä :D

    Mutta kynsijuttuihin.. Hyvältä näyttää! :) Muistaakseni taisin itsekin tilata juurikin tuon kaltaisia siirtiksiä minailsiltä, jossen jopa just noita. Saapa nähä istuuko ne mun kynsille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, että muut tajuavat ottaa niitä varmuuskopioita useammin kuin minä! :D

      Läppärille tuo on jo aika kunnioitettava ikä! Mulla on pöytäkone, ihan vain sen vuoksi että sitä pystyy päivittämään komponenttien osalta, eikä tarvitse koko hommaa uusiksi laittaa. Lisäksi mun pelien pelaaminen ei nyt vaan halvemmalla läppärillä edes onnistuisi. :D Nyt onkin varmasti hyvä aika ostaa alennuksista se läppäri, siskolle ostettiin muistaakseni NetAnttilasta, siellä on joskus tosi hyviä tarjouksia ja niillä asennuskoodeilla saa vielä hintoja alemmaksikin.

      Kiitos! Nuo siirtikset tosiaan näytti aika leveiltä, mutta istui sitten kynsille hyvin. :)

      Poista
  5. Ikäviä vastoinkäymisiä =(
    Nätit kynnet

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noh, näitä sattuu aina. Muistaapahan vastaisuudessa tehdä enemmän niitä varmuuskopioita... :)
      Kiitos!

      Poista
  6. Oonkohan mä vähän huoleton kun mulla ei ole mitään varmuuskopioita tai mitään...kuvatkin mulle on kertakäyttökamaa, lataan ne nettiin ja poistan sitten koneelta :) tietty jos blogi häviää, niin häviää kaikki. Uudemmat kuvat onn Flickrissä mutta jos sekin häviää?! :DD no ei mahda mitään :)
    Kivan värinen lakka. Mietin tarviisko mutta onhan noita A Englandeja ja OPI DS jotka on aika samantyyppisiä. Just jotain tuollaisia siirtokuvia tarviisin ettei ois aina niitä kukkia. Ja näin siis käytit noita glittereitä, hyvältä näyttää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No netistähän ne ei periaatteessa mihinkään häviä, Flickristä ainakaan. :D Jos ei ole mitään tärkeitä dokumentteja koneella olemassa, eikä kuvistakaan niin väliä, niin ymmärrän kyllä sun huolettomuuden. Mä vain olen sellainen (tai kokemus on opettanut), että kaikki tärkeät jutut pitää löytyä monesta paikasta tai sitten niitä ei löydykään kun niitä tarvitsisi... :D
      OPI DS Extravagance menee varmaan aika lähelle, mutta tämä taittaa enemmän ruskeaan ja seassa on noita isompia hippusia.
      Mäkin yritän aina etsiä näitä vähän erilaisia siirtiksiä, varsinkin kun en niin kukista välitä, niin nämä sopivat paljon paremmin mulle. Kaikki missä on kiehkuroita tai koukeroita niin käy. :D Kiitos! :)

      Poista
  7. No voi fuuuuck :/. Tuo on sitten ihan painajainen. Meillä levisi pöytäkone jo kertaalleen, mutta korjausmiesnikkari kaivoi kaiken takaisin talteen. Ehkä ei toista kertaa kaiva, niin.
    Ja lakka on tosi herrrkku :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta... Jos koneesta olisi joku muu osa mennyt niin olisi ollut parempi. Vaikka emolevy niin sitten ei olisi mitään kriittistä mennyt hukkaan... Tuota mun kovoa ei pystynyt enää sorkkimaan mitenkään. Tai on siinä häviävän pieni mahdollisuus että yhtä piirilevyä vaihtamalla saisi tiedostoja ulos, mutta maksaako lopulta vaivaa...

      Lakka on herkku, samaa mieltä! :D

      Poista
  8. No voi höh mitä siulle on käynyt! Nyt muistan taas siirtää omia jutskia toiselle kovalevylle, kiitos siun ;D
    Mutta onpa vaan upea lakka, tykkään! ^.^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se hyvä, että tästä mun onnettomuudesta muut muistaa tehdä niitä varmuuskopioita! :D

      Ja on upea lakka, mäkin tykkään tosi paljon! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)