keskiviikko 30. syyskuuta 2015

Kynsikysymyksiä-haaste

Mee oli haastanut kaikki tällaiseen kivaan haasteeseen, joka on aika kattava kysely harrastukseen liittyen. Tietenkin teki mieli itsekin vastata näihin kysymyksiin, joten tässä vähän tiivistettynä mun juttu.


Yleistä lakkaamisesta

Kuinka usein lakkaat kyntesi?
Lakkaan yleensä joka toinen päivä, mutta nyt syksyllä olen ehtinyt lakkaamaan kynnet n. 2 kertaa viikossa.

Kauanko kulutat aikaa yksien kynsien parissa? 
Ennen saatoin tihrustaa kynsiä useamman tunnin illassa, nykyään teen lakkaukset pääsääntöisesti alle tunnissa. Ei vain enää ole aikaa käytettäväksi niin paljon.

Mikä sai sinut aloittamaan lakkaamisen?
Huomasin, kuinka helppoa se on. Kynsille voi tehdä ihan mitä tahansa!


Kuva ensimmäisistä koristeluista, jotka olen koskaan tehnyt
Mikä sai sinut jatkamaan lakkaamista? 
Luin, että tätä tekee moni harrastuksena ja jäin koukkuun kaikkiin ihaniin ideoihin mitä halusin toteuttaa myös omille kynsille. :)

Mikä on parasta kynsien lakkaamisessa?
Se tunne kun on pakko vilkuilla kynsiä vähän väliä onnistuneen lakkauksen seurauksena.

Mikä kynsien lakkaamisessa ärsyttää?
Jos lakkaus ei onnistu kerrasta. Se ärsyttää vielä enemmän jos toiset tai kolmannetkaan eivät onnistu ja joudut jättämään epämieluisat lakkaukset kynsille.

Missä lakkaat kyntesi?
Mulla on onneksi ollut tilaa tehdä itselleni yhteen huoneeseen lakkauspiste, jossa mä tuhertelen lakkauksia. Tästä pääsee kurkkimaan lisää aiheesta.



Välineet ja tekniikat

Mistä lakkailun välineestä et luopuisi?
Ei varmaan tule kenellekään yllätyksenä jos sanon, että pinkistä luottostamperistani.


Lähde
Mikä on lempitekniikkasi?
Eikä varmaan tämäkään ole ylläri, että leimaaminen.

Mitä tekniikkaa et ole vielä kokeillut, mutta haluaisit?
Hmm, eipä tule nyt äkkiä mieleen mitään mitä en olisi kokeillut.

Mitä tekniikkaa et osaa tai halua käyttää? 
Käsinmaalamisen jalo taito puuttuu multa ihan täysin.

Miten lakkaat kyntesi, jos on vähän aikaa? 
Kuten aina. Pohjat ja leimat. Jos mulla on suunnilleen vartti aikaa niin jokin näyttävä kerroksella peittävä lakka saa luvan kelvata.

Mistä saat ideat lakkauksiisi? 
Aika vähän mä haen inspistä muiden kuvista. Yleensä alan vain lakkailemaan ja joskus sattuu jotain erilaista ja kivaa saamaan lopputulokseksi. :D

Mikä on uusin villityksesi?
Tämäkin on vähän hankala. Ehkä leimojen väritys tai vinyylit?

Mainitse kolme must have -tuotetta tai  huippulöytöä sun kynsitarvikelistalla?
Pikakuivattaja, pinkki XL-stamper ja kunnon valot työpöydällä. :D 

Kynsilakat

Millä lakoilla lakkaat mieluiten?
Riippuu ihan kerrasta. Tykkään tällä hetkellä eniten sellaisista holoista kuin DaLen Wow Prism-lakat ovat.

Millä lakoilla et niin välittäisi lakata?
Metallilakoilla, eli sellaisilla jotka jättää siveltimen jäljet kynsiin näkyviin.

Kuinka monta kynsilakkaa omistat?
Kirjoitushetkellä tasan 330.

Mitä merkkejä omistat?
Tehdäänpäs nyt oikein kattava lista: A England, Barielle, Barry M, Catherine Arley, China Glaze, Cirque, Color Club, Dance Legend, Depend, Essence, Essie, Flormar, Fina Tricot, Golden Rose, L´oreal, Lumene, Make Up Store, Max Factor, Misa, Ninjapolish, OPI, Orly, Perfect Sand Lacquer, Picture Polish, Piper Polish, Powder Perfect, Rimmel, Sally Hansen, Shimmer Polish, Foxy Paws, Zoya ja Yves Rocher. 

Mikä on lempilakkamerkkisi ja miksi?
En osaa päättää, Picture Polish tai Dance Legend. Tai Essie suomisudilla.

Kuinka usein ostat uusia lakkoja?
Kuukausittain, määrä vaihtelee kyllä aika paljon. Joskus tulee ostettua pari Essenceä kuukaudessa ja toisinaan (eli kun veronpalautukset tulee) kymmenen PP:n lakkaa. :D 

Mitä alus- ja päällyslakkaa käytät?
Aluslakkoina mulla on ollut käytössä Gina Tricot aluslakka ja Essien First Base. Ginan aluslakalla mun kynnet värjäytyy vähemmän, mutta Essien aluslakalla saan lakkaukset pysymään paljon pidempään.

Päällyslakkoina eli pikakuivattajina käytän Poshen Super-Fast Drying Top Coatia ja leimojen päälle Nail Pattern Boldnessin Digital Flashia.

Kynsien hyvinvointi

Miten hoidat kynsiäsi?
Heh, aika heikosti. Hoidan jos jaksan. Mulla on aika hyvät kynsigeenit, joten ne ei yleensä tarvi paljon hoitoa. :) Tässä kuitenkin postaus aiheesta jos kiinnostaa.

Missä kunnossa kyntesi ovat?
Väittäisin että aika hyvässä. Mulla on luonnostaan aika vahvat kynnet. Yksikään kynsi ei ole liuskottunut eikä katkennut tällä hetkellä. Ainoastaan niissä on näkyvissä värjäytymiä, mutta se taitaa olla kaikilla aktiiviharrastajilla nähtävissä.

Syötkö jotain kynsien kuntoon vaikuttavaa ravintolisää?
Öh, tällä hetkellä en. Mutta mun olisi tarkoitus kyllä aloittaa syömään mm. biotiinia.

Muut ihmiset

Miten läheisesi suhtautuvat kynsiharrastukseesi?
Eivät oikein mitenkään. Eivät ainakaan missään nimessä arvostele tätä harrastusta! Ennemmin ovat ylpeitä siitä. :D En voisi kuvitellakaan, että kukaan mun perheestä tai ystävistä haukkuisi/arvostelisi mua tän harrastuksen perusteella, oon ilmeisesti saanut ympärilleni vain ihania ihmisiä. <3

Mikä on omituisin tai hauskin kommentti, jonka kynsistäsi olet saanut? 
En ehkä ole hauskoja kommentteja saanut, enkä myöskään oikein omituisiakaan. Ehkä omituisimmat kommentit ovat niitä, jotka eivät suostu uskomaan, että mulla on luonnonkynnet eikä raksut. Ei siis mitään ihmeellistä sillä saralla.

Oletko saanut jonkun innostumaan kynsien lakkaamisesta?
Kyllä, useammankin ihmisen.

Lakkaatko koskaan muiden kynsiä?
Kyllä. Yleensä aina jonkin isomman juhlan tullessa saan pyyntöjä kynsien lakkailuista. Tähän asti olenkin kaikkien pyytäneiden kynnet lakannut.

Kynsien kuvaaminen ja muutama kuva

Millä kuvaat kyntesi?

6 vuotta vanhalla Canonin SX1IS-kameralla joka reistailee jo aika pahasti. :D



Missä kuvaat kyntesi ja miksi?
Mulla on kynsitarvikelipaston päällä kolme työvaloa ja tausta, jossa kuvaan kynteni. Tässä on linkki postaukseen, jossa on tarkemmin selitetty tuo setti. Miksi? No siksi että mulla on mahdollisuus pitää tuollaista valmista paikkaa kuvaukseen. :D

Milloin kuvaat kyntesi?
Kuvaan kynnet yleensä aina heti kun olen saanut lakkauksen valmiiksi.

Laita alle kuva kynsistäsi ilman lakkaa.

Tämä kuva on vuoden takaa, mutta samalta ne näyttää nytkin, joten en jaksanut erikseen poistaa lakkoja kuvausta varten. :D
Laita alle kuva kynsistäsi juuri tällä hetkellä.

Nämä olivat mulla kynsillä tätä postausta kirjoittaessani.
Laita alle kuva kynsistäsi, joista tykkäät paljon. Miksi tykkäät?


Tykkään näistä tosi paljon, nämä on just mun näköiset kynnet. Valitsin nämä myös TOP 10 -listan ykköspaikalle. 
Laita alle kuva kynsistäsi, joista et tykkää yhtään. Miksi et tykkää?
Lakkaus on ihan hirvittävä, eipä siinä muuta! :D
Olipas kiva tehdä tämä haaste, kiitos Mee! Aiotteko te tehdä myös tämän?

11 kommenttia:

  1. Kiva haaste, oli mukava lukea. Kopsaan :)

    VastaaPoista
  2. Mä niin tykkään lukea tällaisia :). Pitäisköhän sitä itsekin pamauttaa vielä tämäkin?

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus! Kysymyksiä oli niin hullun paljon että näinköhän mä saisin tätä tehtyä...mutta laitan korvan taa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo, voihan tätä tehdä pikkuhiljaa eteenpäin! :)

      Poista
  4. Oli kiva lukea sun vastauksia! "Se tunne kun on pakko vilkuilla kynsiä vähän väliä onnistuneen lakkauksen seurauksena." Ja jes, joku muukin tekee tätä! :D Sitten pitää vielä kommentoida, että ihan mieletön toi sun lakkausnurkkaus. Vau.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :3 Täähän oli tosi hyvä idea, onneksi kuulin tästä. :D

      Poista
  5. Olipa kiva haaste :) Pakko toteuttaa tämäkin! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)