maanantai 14. syyskuuta 2015

Asuun mätsäävät

Eräänä päivänä istuimme porukalla ruokalan pöydän ääressä ja mua alkoi ärsyttämään suunnattomasti mun kynsien sopimattomuus vaatteisiin. Ikinä aikaisemmin näin ei ole käynyt, mutta mulla oli China Glazen Hyper Haute kynsillä ja neuleeni oli turkoosi. Jotenkin se ärsytti omaa silmää ihan liikaa ja mun oli sitten pakko illalla vaihtaa lakkaus neuleeseen sopivaksi. :D

Katselin tikkuviuhkaa läpi ja totesin Dependin nr. 54 olevan juuri oikean värinen neuleen kanssa. Valitsin sille kaveriksi saman merkin Jade Vinen, jota olenkin käyttänyt älyttömän kauan sitten. Tai olen kyllä käyttänyt molempia lakkoja luvattoman kauan sitten. 

Muistelin tuon viisnelosen olevan vaikea lakattava, mutta väärässä olin. Kaksi helppoa kerrosta riitti omille kynsille. Ihan kuten tuota tekstuurilakkaakin. Etusormen ja keskisormen kynsiin tein leimat MoYoun Origamilaatasta 04.


Kaikki sujui kuin tanssi, minkään kanssa ei ollut mitään ongelmia. En kuitenkaan ehtinyt saada näitä valmiiksi ennen saunomista, joten leimasin ne vasta saunan jälkeen. :) Yritin leimata saman kuvion eri tavalla molempiin kynsiin ja fiksuna käänsin leimasimen. No, kuviohan on sitten sellainen, että se tuli juuri samanlaisena niinkin päin. :D Onhan se vähän eri kohdassa...



Mä en oikein tiedä pidänkö mä tällä hetkellä tuosta väristä kynsillä, mutta se auttoi, että kynnet mätsäsivät seuraavana päivänä neuleeseen. Se teki tästä lakkauksesta tosi kivan. Ja tietty nuo origami-leimat on nyt vaan niin ihania! :D

Käytetyt lakat:



18 kommenttia:

  1. Minä pidän tuosta väristä kovasti. :) Erityisesti tekstuurilakka on mielestäni aivan upea! Ja kokonaisuuskin on kyllä hieno, ehkä vähän omaan silmään pistää nuo leimat, kun ovat vähän eri paikoissa. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mäkin tuosta väristä aina välillä pidän. :D Nuo leimat olisi kyllä saaneet olla juuri samoilla paikoilla, tai sitten ihan kokonaan erilailla, mutta näillä mentiin! :)

      Poista
  2. Näistä kyllä tykkään! Niin onnistunut leimaus ja kivat värit. :)

    VastaaPoista
  3. Origami leimat sekä kokonaisuus näyttää kyllä hyvältä, oisit pikkasen vilauttanut vielä neuletta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Hitsi, olisi kyllä pitänyt ottaa neuleestakin kuva! :D

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Mäkin tykkäsin kun oli neule samaa sävyä. :D

      Poista
  5. IIIIHHHAANAT! Mä tykkään tuosta likaisesta turkoosin sävystä tosi paljon. Ja nuo origamileimat nyt on ihan mielettömät. Mikä leimasin sulla olikaan käytössä? Mietin vaan, että miten saat näistä viivoista näin suorat. Löllöllähännää menis ihan vänkkyrään. Enkä mä osaa leimata muilla kuin löllöillä :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ^_^ Mä leimaan AINA tällaiset leimat sillä mun luottopinkillä, se on tarpeeksi jämäkkä suorien viivojen leimailuun, mutta silti voi painaa kuvion suoraan kynnelle ilman pyöräytyksiä. Ne superlöllöt kun ei tee hyvää näin suorille viivoille. :D En mäkään osaa leimata kuin löllöillä. :D

      Poista
  6. Miusta nää on ihanat kynnet ♥
    Mie taidan kans ehkä tänään leimata samaisella laatalla, tykkään ihan hirmuisesti sen kuvioista :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3
      Mä tykkään tosi paljon tuosta laatasta, oon ihan koukussa noihin origamikuvioihin. :D

      Poista
  7. Onpas hyvin leimautuneet nuo ohuetkin kuviot. Tyylikäs toteutus:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tällä kertaa tuli hyvin nuo pisteetkin. Kiitos :)

      Poista
  8. No en tosiaan olis arvannu lakkaa :D

    Ja kiva että noi MoYout on nykyään parempia, pitää varmaan joskus uskaltaa taas itsekin tilata. Ehkä joululahjaksi sitten...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, nämä onkin vähän huonommin arvattavia kuin paremmat merkkilakat. :D

      Mä kanssa mietin että pitää tilata lisää kun näiden kanssa tulee nykyään hyvin toimeen. :D

      Poista
  9. Oi miten ihanat, tää värimaailmahan on hirmuisen kaunis ♥

    Välillä on kyllä kivaa, kun kynnet mätsäävät vaatteisiin. Yhdellä kerralla oltiin lähdössä miehen pikkusiskon syntymäpäiville, kun kynsille oli jäänyt edelliseltä päivältä sininen waterfall. Mekko oli kuitenkin punamusta, ja vaikka lähtöön oli alle kymmenen minuuttia aikaa oli mun vaan ihan pakko poistaa lakat ja autossa sitten sudin punaista tilalle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3

      Joo, varsinkin juhliin mentäessä tulee mietittyä aina että kynnet mätsää vaatteisiin, ei niinkään normielämässä. Tuossa tilanteessa se häiritsi vain niin paljon että pakko oli vaihtaa. :D

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)