perjantai 3. elokuuta 2012

Swanky Silk kokeilussa

China Glazen uudesta Bohemian-kokoelmasta odotin eniten Swanky Silkiä. Olin kyllä katsellut swatcheja jo ennen kuin tilasin tämän lakan, mutta silti oli yllätys, ettei pullossa duochromisuus näkynyt paljon yhtään. Vähän petyin aluksi, mutta sitten huomasin, että tietyssä valossa lakka näyttää täysin vaaleanpunaiselta. Lähinnä heikommassa valaistuksessa tämä toinen väri pyrkii esiin. Kuvien ottaminen oli yhtä tuskaa yrittäessäni saada vaaleanpunaista näkyviin... Mutta kyllä sitä aina siellä täällä vähän näkyy, mutta luonnossa paljon enemmän.





Koristeluiksi valitsin leimat laatasta BM-312 ja leimaukseen käytin Konadin mustaa lakkaa. 




Asiasta vielä kukkapurkkiin... Mun täytyisi varmaan alkaa tekemään itselleni kotistudiota valokuvausta varten, tosin pitäis varmaan järkkärikin hommata... Onko kenelläkään käytössä kynsien kuvaamiseen tehtyä "valokuvausnurkkausta" ? :)

23 kommenttia:

  1. Täältä löytyy valokuvausnurkkaus! Hankin pöytävalasimeen päivänvalolampun, jolla saa hyvin valastuja kuvia vuoden ympäri. En enää mene edes kesäisin ulos oikeeseen valoon ottamaan kuvia kun se lamppu on vaan niin hyvä. :D Lisäksi kannattaa hankkia myös jalusta, jossa kamera pysyy tukevasti paikallaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä! Pitää hommata kyllä toi päivänvalolamppu!
      Mulla onkin ollut alusta asti käytössä jalustin kuvien ottoa varten, kuvaamisesta ei muuten tulisi yhtään mitään. :D

      Poista
  2. Mä olen askarrellu sellasen kynsistudion itselleni pahvilaatikosta :D Ohjeet löysin Kayla Shevonnen blogista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin olen nähnyt niitä pahvilaatikkostudioita, ja miettinyt että kokeilenko sellaista. Kiitti vinkistä, mä käyn katteleen tuolta blogista. :)

      Poista
    2. Mun poikaystävällä on kanssa tuollainen itse askarreltu lightbox, sille ei vain ole oikein sopivaa paikkaa meidän kämpässä ja sen takia sitä ei tule ikinä käytettyä. Se on tosi kiva kyllä, tosi samanlainen kuin tuo Kayla Shevonnen, mutta vain valkoisella taustalla.

      Poista
  3. Mä ajattelin investoida tällaiseen settiin jossain vaiheessa http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=3865

    Käsittääkseni tuo menee helposti kasaan mikä on yksi valintakriteeri, en halua semmoista häkkyrää joka on koko ajan tiellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vautsi! Tollanenhan on tosi kätevä, eikä hinnallakaan pilattu! Kiitti vinkistä! :)

      Poista
  4. Tosi kaunis lakka! Ja ihanasti näkyy leimojen alta tuo vaaleanpunainen :)

    VastaaPoista
  5. Mä olen ajatellut hankkia tuon Swanky Silkin mun äidille. Mä annoin sille (tai oikeastaan mun äiti otti sen multa ja mä annoin sen pitää sen) Wet n Wildin Gray's Anatomyn ja se on suunnilleen mun äidin lempilakka nykyään. Swanky Silkissä on vähän samaa kuin siinä, plus se on tarpeeksi vaalea mun äidin makuun :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää lakka muistuttaa mua lähinnä mun siskosta, sillä on kaikki lakat vaaleenpunasia tai harmaita. Tosin se ei varmaan kultaista uskaltais kynsille laittaa... :D

      Poista
  6. Tosi hieno lakka ja hyvin näkyy tuo vaaleanpunainen noissa leimakuvissa! Tuota voisi ehkä kans kerrostaa jonkun tumman lakan päälle, itse tein Gray´s Anatomylle niin, ja siitä tuli ihan uusi lakka sen seurauksena:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä aluksi lakkasinkin tän lakan mustan päälle, mutta en saanut sitten niistä tarpeeksi siistejä mun makuun, joten näillä mentiin. :D

      Poista
  7. Tosi nätit kynnet. Itse olen kyllä tosi pettynyt tähän China Glazen kokoelmaan. Efektit on liian laimeita. Nättejähän ne joka tapauksessa on, mutta olisin halunnut kunnon duocromeja.

    Mulla ei oo kuvausnurkkausta. Kuvaan mielelläni ulkona ja mmilloin missäkin. Kerran keskellä kaupunkia kauppojen edessä... Ohikulkijoita vähän ihmetytti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy myöntää että mäkin vähän petyin tähän kokoelmaan, varsinkin kun eka kerran näki nää pullot ja sitten kun eka kerran näki swatchit. Silti ne osa piti hommata itsellekin... :D

      Varmaan ihmiset on kattoneet noita sun kuvauspaikkoja, mutta mikäs siinä kun sopiva valo löytyy niin antaa mennä vaan! :D

      Poista
  8. Jahas. Pitääks mun tulla kaveriks suunnittelee valokuvausnurkkausta?!:DDDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä päätin jo että ostan valmiin kunhan on sen verran rahaa... :D

      Poista
  9. Sulle ois haaste. :)

    http://jullenkynsiblogi.blogspot.fi/2012/08/haaste_4.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kävin kurkkaan minkälaisesta haasteesta on kyse, ja tossahan on ihan mieletön työ tehdä toi! Saas nähdä millon ehdin! :D

      Poista
  10. Innostuin tuosta sarjasta kun näin pulloista kuvat, mutta googlattuani swatchit into laimeni kummasti. Oikeastaan aika tylsiä lakkoja. :/ Tuo Swanky Silk muakin eniten kiinnosti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saa nähdä miltä nuo muut sitten kynsillä näyttää..

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)