maanantai 14. toukokuuta 2012

Kun kamera ei tottele

Edelliset lakkaukset pysyi kynsillä pidempään kuin normaalisti. Pientä kärkikulumaa oli havaittavissa poisottaessa, mutta ei mitään muuta. Mulle tulikin sitten vähän kiire vaihtaa jo lakkauksia sunnuntai-iltana, joten tein sitten vain pikaisesti jotain. Ja sen sitten huomaa. :)
 
Ensinnäkin tämänkertainen lakkaus on jo moneen kertaan toteutettu eri väreillä. Toiseksi tämä väri aina tappelee mun kanssa. Mun kamera ei osaa (ts. minä en osaa) säätää värejä koskaan oikein kun lakan värinä on tietyn punainen. Tämä on oikeasti todella upean värinen lakka. Mutta ei vain mun kuvissa. :D

Kyseessähän on Color Clubin Take Wing -kokoelman lakka Wing Fling. Peittävään lakkaukseen vaadittiin kolme kerrosta lakkaa. Mun kuvissa se näyttää tältä:


Siis se ei todellakaan ole tuon värinen. Tässä loisteputkien valaistuksessa otetussa kuvassa se näyttää jo vähän sinnepäin.


Spit & Polish-blogissa se mielestäni näyttää ehkä aidoimmalta. Googlaamalla en oikein löytänyt oikeaa sävyä mistään kuvasta, joten muillakin on ilmeisesti ollut ongelmia kuvata tämä lakka. :D

Kello oli melkein kymmenen illalla kun näitä koristelin, joten jotain piti keksiä ja äkkiä. Jostain syystä turvaudun aina näihin leimoihin kun jotain pitää saada onnistumaan. :) Lemaukset tehty laatalla BM02 ja leimasinlakkana käytin Konadin vaaleanviolettia. Tämän ensimmäisen väritys taas niin kaukana todellisuudesta...


Ja tämä toinen sitten on otettu loisteputkien valossa. Eikä tämäkään ole paljon sen lähempänä todellisuutta... Ärrinmurrinpurrin.


Tässä vielä käytetyt lakat:


Teki mieli jättää julkaisematta tämä postaus noiden värien vuoksi, mutta koska en ole ehtinyt muitakaan tehdä niin nämä saavat nyt kelvata tällä kertaa. :)

Onko teillä muilla ongelmia lakkojen värien kuvaamisessa?

7 kommenttia:

  1. Tämä postaus oli ainakin mun mieleennnn.. Ärrinmurrinpurrin. :DDDDDDDD hihih* Ylläri.

    VastaaPoista
  2. No aika harvassa ne oikeastaan on ne lakat jotka saa ihan kunnolla kuvissa näyttään samalle kuin luonnossa. Mutta näistä olen kyllä samaa mieltä, ei toi väri kuvissa ole yhtään sama kuin se oikeesti oli :D

    Eli toisten lakkojen kanssa vaan on vaikeampaa kuin toisten. Jotenkin epäilen että nää nykyajan hömpötykset (ts. digikamerat) koittaa liikaa ajatella kuvaajan puolesta ja tulos sitten on mitä on...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, näin se tahtoo olla että tuo kamera aattelee liikaa mun puolesta. Pitäis tehä se pieni studio misä kuvata kynnet, ja hommata oikee kamera. :D

      Poista
    2. Mä voin sitten kuvata niitä kynsiä siellä sun studiossa ja sillä hyvällä kameralla!!!:) hihih*

      Poista
    3. Sopii! Tosin se mun studio on sitten varmaan kokoa 30cm x 30cm x 30cm... :D

      Poista
    4. Öh, no sekin sopii. Tai siis pitää kait yrittää sopia sinne. :D

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)