keskiviikko 16. joulukuuta 2015

Lakanpoistoliinat

Ihan uteliaisuuttani otin testiin Born Pretty Storesta vessapaperirullalta näyttävän lakanpoistoliinarullan. Mulla ei ollut hajuakaan minkälainen tämä tuote lopulta on, kunnes se saapui kätösiini.


Rullassa on isoja arkkeja, jotka muistuttavat siivousliinoja. Voihan se olla, että nämä sellaisiksi on tarkoitettukin. ;) En lähtenyt kokeilemaan liinaa noin isona, vaan leikkasin siitä sopivia paloja. 

Kokeilin puhdistaa kynnen ja leimaussotkuja laatasta. En tykännyt poistaa tällä kynneltä lakkaa, mutta laatan kanssa se menetteli. Itse olen tottunut käyttämään vähän paksumpaa materiaalia. Koska liina on ohutta, siitä haihtuu lakanpoistoaine aika nopeasti. Liinoissa on kuitenkin se hyvä puoli, että ne eivät nukkaa. Tai ainakaan en huomannut sellaista. 


Kyllä mä luulen, että tulen käyttämään rullan loppuun. Jos jaksan kaikki arkit leikellä niin tästähän riittää iloa pitkäksi aikaa. Käyhän nämä liinat vaikka joulusiivoukseenkin jos haluaa niitä siihen kokeilla. :D

Jokaisellahan on omat tottumukset lakkojen poistoon. Mua kiinnostaakin miten te puhdistatte kynnet ja laatat? Mä puhdistan kynnet Pirkan vessapaperilla, sillä se ei hajoa käsiin eikä repeile helposti. Laattoihin taas käytän nukkaamattomia vanulappuja, joita olen ostanut ebaysta.


Rulla löytyy kynsikoristeista ja maksaa normaalisti 6.08 USD. Koodilla DRL91 saa 10% alennusta ostoksista. :)


10 kommenttia:

  1. Vessapaperilla? Whaatt? Eikö se kynsilakanpoistoaine imeydy sinne sekunnissa ja häviä taivaan tuuliin? Minä käytän lakan ja laattojen putsailuun ihan Rainbow vanulappuja. Ne on parhaita myös meikinpoistoon, sopivan paksuja ja toinen puoli on kuvioitu --> poistaa paremmin :) tai ainakin näin minusta tuntuu :)
    Huonoja vanulappujakin on mm.X-tra joka on niin ohutta että se just imee kaiken kynsilakanpoistoaineen. Mulla menee vanulappuja 3-4 kynsilakkojen poistoon mutta jos olen ostanut Rainbow lappuja niin niillä selviää vähemmällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, nimenomaan Pirkan vessapaperilla! :D Mä taittelen sen arkin pienemmäksi ja kastelen kauttaaltaan. Ei se siitä häviä mihinkään nopeasti. :) Mä en tykkää käyttää vanulappuja yhtään kun ne nukkaa. Jos ei ole mitään ihmeempää kynsillä niin saan helposti kahdella arkilla kaikki kynnet puhtaiksi. :D

      Poista
  2. Hahaa, hauska idea tuollainen! :D Itse poistan lakat aina vanulappuihin, mutta pitää kyllä koittaa tuota mainitsemaani vessapaperiakin, voisi olla oikein toimiva väline :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon yrittänyt joskus vanulapuilla ja se ei ole mun juttu. Ellei ne ole niitä nukkaamattomia vanulappuja, ne käy kyllä. :)

      Poista
  3. Tommonen voiskin olla ihan kätevä...joskus ostin eBaystä semmosia pieniä "liinoja", siis varmaan rakennekynsien tekoon tarkotettuja. Niin toisaalta tykkäsin niillä poistaa lakat. Nykyisin otan vanua pienen palan, kastan asetooniin ja annan vaikuttaa kynnellä hetken ja vaan pyyhkäsen lakat pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan just niitä samoja lappuja, joilla mä puhdistan laatat.
      Mä en jostain syystä koskaan jaksa antaa asetonin vaikuttaa, vaan pitää yrittää hinkata lakkoja pois. :D

      Poista
  4. X-tran vanulapuilla puhdistan lakat. Oon havainnut ne omassa käytössä kaikista parhaimmiksi. Laatat puhdistan samaisilla nukkaamattomilla liinoilla varmaan kuin sinäkin. Kynsillekin joskus niitä käytän, mutta ovat liian ohuita yksittäin käytettynä lakkojen poistamiseen. Niitä sais kerrostaa varmaan 10 ja laittaa vielä kaksin kerroin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on sellaisia paksumpia rullassa olevia nukkaamattomia lappusia millä putsaan laatat. Niillä olisi hyvä puhdistaa lakkauksetkin, mutta en raaski. :D

      Poista
  5. Seuraan Yagalan postauksia Instagramissa ja Youtubessa. Sillä naisella on kaiken maailman tekniikat käytössä ja taito hallussa. Olen huomannut että se käyttää näitä paljon mm. siveltimien puhdistukseen, kun joissakin videoissa jokin työ vaatii välissä saman siveltimen puhtaana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hyvästä vinkistä, näitähän tosiaan voi käyttää myös siihen! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)