maanantai 17. huhtikuuta 2017

Muutto edessä!

Nyt on tullut aika kertoa teillekin tulevista muutoksista. Olen pidempään jo tätä miettinyt ja nyt päätin sen toteuttaa. Ostin taannoin oman domainin ja tarkoitus olisi vaihtaa blogin osoite ja julkaisujärjestelmä toiseen.

Kauanhan mä olen Bloggerissa kituuttanut. Melkein 5½ vuotta! Nyt on kuitenkin aika jatkaa eteenpäin ja siirtyä uuteen osoitteeseen. 

Olen lopen kyllästynyt Bloggeriin ja koska nyt on mahdollista ostaa oma domain ja webhotelli, tein vihdoin päätöksen siirtyä julkaisujärjestelmästä toiseen, eli Bloggerista Wordpressiin. Olen jo pidemmän aikaa kironnut Bloggeria ja sen joustamattomuutta, joten se on suurin syy muuttooni. 

Blogger on helppo tapa pitää blogia, mutta jokin siinä tökkii itsellä jo melko pahasti. Jos vaihtoehtona on bloggaamisen lopettaminen tai julkaisujärjestelmän vaihto, valitsen tällä hetkellä tuon jälkimmäisen. Eihän mulla tällä hetkellä postaustahti ole kova, mutta yritän pitää kiinni niistä viimeisistä harrastuksista joista vain pystyn.

Uusi blogi aukeaa toukokuun alusta osoitteessa www.belegwen.fi. Mietin tuota blogin osoitetta ostanko lyhyesti vain tuon, vai kuten bloggerissa se on ollut (nailartbybelegwen). Päädyin pelkkään Belegweniin, sillä blogi ei ole enää täysin kynsitaiteeseen painottunut, vaan mukaan on salaa hiipinyt myös muitakin tuotteita kuin kynsilakkoja.


   
Banneri tulee ainakin alussa olemaan tuo yllä näkyvä, sillä mun järjettömän monipuoliset taidot ei nyt vain kykene tuottamaan hirvittävän kauniita ja monimutkaisia bannereita. 

Blogin ulkoasusta halusin yksinkertaisen ja värittömän, värit tulevat sitten postauksen kuvista. Muutenkin blogi säilyy hyvin samanlaisena ulkoasultaan kun se on tähänkin asti ollut. 

Muutamia lisäosia olen asentanut uudelle alustalle. Kommentointi on vähentynyt paljon (muissakin blogeissa), joten yksi lisä uudessa blogissa on postausten lopussa oleva reagointipaneeli, jos kommenttia ei jaksa kirjoittaa. ;)




Muuten blogissa sisältö tulee olemaan samanlaista kuin tähänkin asti. Toki hyviä kehittämisideoita otetaan vastaan!

Vanhoja postauksia en ryhtynyt siirtämään uuteen osoitteeseen, mutta ne löytyvät kyllä täältä vanhasta tarvittaessa. Aloitetaan nyt tavallaan ihan puhtaalta pöydältä. :)

Tervetuloa siis seurailemaan blogiani uuteen osoitteeseen toukokuusta lähtien! Muistuttelen teitä vielä useampaan otteeseen, sillä itsellä ainakin yleensä unohtuu lisätä blogi lukulistalle muuton jälkeen. :D

Mitä lukulistaa te muuten käytätte blogien lukemiseen? Onko heittää hyviä suosituksia? 

20 kommenttia:

  1. Minä luen Bloggerilla koska itsekin siellä olen ja se on helpoin. WP blogeihin kommentoinnin koen valitettavan hankalana etenkin puhelimella, liian monta riviä täytettävänä kun Bloggerissa ei tarvitse täyttää mitään. Itsekin WP:ssä bloganneena huomasin miten kommentit romahtivat kun ihmiset ei jaksa täyttää sarakkeita.

    Mutta onnea uudelle blogipohjalle, toivottavasti se on helppo lukijan kannalta eikä liian sekava, se on ongelma monissa WP pohjissa. Ja muistuta vielä ettei mene ohi :) varmasti helpoin olla siirtämättä vanhaa sinne, onhan siinä muutossa iso ruljanssi enkä itse osaisi sitä edes tehdä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, tuo on ihan totta, että mobiililaitteilla kommentointi on työlästä WP-blogeihin, siksipä juuri tuon reagointipaneelin lisään tuonne. Minulla ei muutenkaan ole niin iso blogi, että en usko sen hirvittävästi muuttavan kommentointia, mutta toivoisin sellaisilta, jotka lukevat blogia eivätkä kommentoi yleensäkään niin jotain muistoa käynnistä. :)

      Pohja on hyvin yksinkertainen ja haluan sen sellaisena pitääkin. Sanotaan vaikka näin, että yksinkertaisempi kuin tämä bloggerin pohja, vaikka näyttää hyvin samanlaiselta. :D

      Mä osaisin tuon muuton kyllä tehdä, mutta ongelma oli oikeastaan se, että vanhan blogin koko on sen verran iso, ettei sitä saa siirrettyä ilman isompia ongelmia uuteen, joten ajanpuutteen vuoksi menin helpoimman kautta ja aloitan tyhjästä. :)

      Poista
  2. Tosi hyvä juttu! Ei ole bloggeriin paluuta kun tottuu wordpressiin :) Mä luen ihan Bloglovinilla, myös mobiilissa toimii kivasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tuntuu jo siltä, vaikka muutaman postauksen vasta tehnyt WP:hen! :D Mä olen myös tuota omaa Bloglovinin listaa päivittänyt, sillä varmaankin tulee sitten luettua jos ei mitään uusia parempia ole tarjolla! :)

      Poista
  3. Haaveissa olisi itselläkin vaihtaa bloggerista, mutta taidot eivät riitä! Mielenkiinnolla odotan miltä tuleva blogisi näyttää ja miten se toimii. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, ainahan sulla on IT-tuki! ;) Ulkoasu on hyvin simppeli, simppelimpi kuin täällä. :D

      Poista
  4. Tuo reagointipaneeli on hyvä! =) Luen kyllä joka kerta mut harvemmin tulee kommentoitua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän samaa vikaa itsellä, joten siksi ajattelinkin tuon olevan hyvä! :)

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Kiitos, toivottavasti kaikki menee kohtuudella! :)

      Poista
  6. Pitääpä muistaa seurata sua myös uuteen osoitteeseen. Minäkin saan aina manata Bloggeria.
    Heitin sua haasteella: http://kissankynnet.blogspot.fi/2017/04/kauneuden-kuolemansynnit-lakkaversio.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti muistat seurata! :) Kiitos haasteesta, täytyy käydä kurkkimassa!

      Poista
  7. Onnea muuttoon! Itse välttelen WP-pohjiin kommentointia, se on niin työlästä ja aina pitää kaikki kirjoittaa alusta :D Reagointipaneeli on kyllä hyvä, vähän kuin FB tai Insta, voi välttää kommentin kirjoittamisen vain tökkäämällä nappia. Itsellä on se yksi täppä blogissa ja harva sitä käyttää :'D

    Mie luen Bloggerin kautta, Bloglovinissa en ole käynyt mies muistiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, varmasti on näin, varsinkin jos mobiililaitteella käyttää. Mä luen pääsääntöisesti aina koneella postaukset ja mulla jää omat tiedot talteen, joten en sen puolesta ole kokenut työlääksi kommentointia. Katsotaan miten käy kun siirryn uuteen. :D

      Mäkin olen vähän kahden vaiheilla siirrynkö Blogloviniin vai en, sen näkee sitten!

      Poista
  8. Mä luin otsikon ja ajattelin, että nytkö te muutatte, muistan vielä kun kertoilit makkarin rempasta. Sitten luin vähän eteenpäin ja AAAA...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kun olisikin kyse oikeasta muutosta, muuttaisin kyllä mielelläni! :D

      Poista
  9. Mä skrollailen myös Bloglovinilla enkä koe muuttoja hankaliksi. Mukana roikutaan! :)

    VastaaPoista
  10. Seuraan bloggerin kautta

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)