perjantai 31. maaliskuuta 2017

Hiusjuttuja ja maaliskuun ostosyhteenveto

Maaliskuuta oli kulunut vain viisi päivää ja mä olin ehtinyt tuhlata jo järjettömän summan kauneustuotteisiin. 

Yhtenä iltana mun henkilökohtaisen kampaajan kanssa istuttiin iltaa ja mietittiin mitä mun hiuksille tehtäisiin. Tähän nyt pieni lisäys, että henkilökohtainen kampaajani sattuu olemaan mun miehen pikkuveli, tästä syystä me usein jutellaan hiuksista. :) Mun hiukset ovat olleet pitkään sellaiset, että tyvi on aika tumma ja sitten muuten on vaaleat hiukset. Sellaisia eri sävyisiä vaaleita raitoja oikeastaan. Tämä on ylläpitäminen vie aina kerralla paljon aikaa ja kampaajani ehdotti, että tehtäisiin jotain, mikä olisi nopeampaa.

Mulla on sen verran ohentuneet hiukset stressin vuoksi, että mulle ei voida värjätä kovin tummaa hiusta, sillä se näyttää sitten tosi lirulta. Eksyttiin Rapunzel of Swedenin sivuille ja tilattiin mulle vähän lisää tuuheutta. Valittiin mulle aitoa hiusta olevat tuuhennukset teippipidennyksillä ja kapeilla kiinnitysteipeillä. Pidennykset ovat sitten uudelleenkäytettäviä, kunhan niistä vain pitää huolta.

Tarkoitus oli siis värjätä nämä lisähiuksetkin ja laittaa koko päätä vähän tummempaan suuntaan, mutta tyveä nkyistä vaaleammaksi.




Rapunzelin pidennykset valitsin puhtaasti suosituksien mukaan ja useat huippubloggaajat näitä käyttävät. Mulla vaalea hiuksissa on pääsääntöisesti tuollainen ihana keltaisuuteen taipuva hunajablondi, joten valittiin se sävyksi ja se sävytettiin sitten oikeanlaiseksi. 

Kalliitahan nämä ovat, mutta oletin saavani laatua. Nämä olivat pienessä alennuksessa ostohetkellä, mutta silti kolme pakettia teippeineen maksoi 101,94€. Huhhuh. Tähän vielä muu matsku ja työ päälle, eli karkeasti 150 euroa. 

Tiedättehän, että ennen ja jälkeen -kuvilla pitää olla iso ero? Mulla otettiin tällainen hieno oikein edustava ennen-kuva:



Mulla on siis kivasti likaiset hiukset ja ne on olleet vielä messy bun -tyyliin kiinni. :D Tuo ihana keltaisuus paistaa tosi hyvin noista jo läpi. 

Meidän tosiaan oli tarkoitus tehdä tummempaa, mutta sitten kesken värjäyksen kampaaja totesi, että eipä tullut mieleen suunnitteluvaiheessa, ettei mun hiuksissa ole koskaan tullut sellaista lopputulosta kuin pitäisi. Nämä eivät jostain syystä ota väriä kuten normaalisti, vaan lopputulos on aina vähän erilainen kuin sen pitäisi olla. Niin kävi tälläkin kertaa. Väri päässä tukka näytti tosi hienolta ja tummalta, mutta sitten kun kuivatiin hiukset, ne näyttivät näin vaalealta (tässäkin vielä harjaamattomat hiukset kun hätäisesti piti saada heti kuva :D):



Tyvi on toki vaaleampi nyt ja sitä haettiinkin, se on enemmän oman hiukseni värinen. Muuten hiuksien sävy ei oikeastaan muuttunut kuin kylmemmäksi. Väri on tasaisempi kylläkin. 

Lisähiukset sävytettiin myös ja ne laitettiin sitten mun hiuksiin sekaan. Eroa ei välttämättä suurin osa edes huomaa, mutta itse tiedän, että mulla on nyt tuplasti paksummat hiukset. ♥ kuvassa näkyy siis tosi vaaleat hiukset, vaikka näistä piti tulla tummemmat. Silloin kun mulla on ponnarilla hiukset niin nämä oikeasti näyttää paljon tummemmalta tyven vuoksi. Ja tietenkin edestäpäin nämä näyttää tummemmilta. :)



Mulla on hiustenlähtö vähentynyt jälleen, tiedä sitten mistä johtuu, mutta hyvä että on. Uutta hiusta puskee joka välistä, mutta eihän se näy vielä pitkään aikaan missään. Katsotaan nyt miten näiden lisähiuksien kanssa käy, jäänkö koukkuun. ;)

Siinäpä se suurin ostos hiuksiin, muut ovatkin kynsijuttuja.

Tein tilauksen Hypnoticpolishille. Olen halunnut Funin Cinnamonia siitä asti kun se julkaistiin ja kaverin kanssa mietittiin kimppatilausta Pretty Polishille, mutta sieltä olikin juuri sopivasti kaikki PP:t loppu, joita kaveri himoitsi. Katseltiin sitten Hypnoticin valikoimaa ja sieltä mä löysin tuon Cinnamonin ja Überchicin laattasetin, jonka halusin. Kaveri löysi pari DaLea, jotka löytyvät hänen ostoslistaltaan. Siinä sitten kuitenkin huomattiin, että saan tilauksen halvemmilla postareilla jos teen tilauksen yksin, ja hänen ei ollut pakko saada noita lakkoja juuri nyt. Tein tilauksen sitten tällä kertaa yksin. Tilauksen loppusumma 43,40€.




Seuraavaksi huomasin MoYoulla uuden MINIMAL-kokoelman, joka on juuri eikä melkein sitä mistä tällä hetkellä tykkään tooooooosi paljon. Viisi laattaa oli pakko tilata tuosta kokoelmasta... Köyhdyin 36,82€.



Tähän vielä LF-boksi, joka kustantaa sen 17,41€.






Loppusumma pyörii 350 euron tuntumassa. 0.o En ole ikinä koskaan käyttänyt näin paljon rahaa kauneuteen kuukaudessa! Hiukset ottaa tietenkin tosi ison osan tuosta summasta, mutta kuitenkin hirvittää. Toivotaan, että huhtikuusta ei tule vastaavaa! 


Menikö teillä yhtä järjettömästi rahaa?  

9 kommenttia:

  1. Mulla meni maaliskuussa saman verran. Tuli tehtyä visiitti Sokokselle, tilattua ihonhoitojuttuja kaukaisilta mailta ja hamstrattua kaikkea pientä sälää. Aika jäätävää. Hiuksiin ei mennyt juuri mitään, en edes käynyt kampaajalla:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh, onneksi en ollut ainut! :D Mun oli jo pakko käydä kun juurikasvu oli jo niin häiritsevä. :D

      Poista
  2. Hih, no ehkä mulla ei sitten ole niin morkkista ;) mutta hei saa sitä joskus vähän tuhlata ja ihania hiusten eteen pitää vähän käyttääkin rahaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei todellakaan ole tän mun postauksen jälkeen. :D Saa tuhlata tottakai ja nuo lisähiukset on onneksi pitkäikäiset. :)

      Poista
  3. No ei tod. menny yhtä paljon! =D Toivottavasti leimaat pian noilla minimal-laatoilla, tahtoo nähdä! Mulla on ihan päinvastanen ongelma hiusten kanssa, niitä kun tuppaa olee liikaa tässä päässä. Muutama kuukausi sitten tehtiin ns. massan kevennys eli ohennettiin n. 1/4 pois hiusmäärästä, ihan tyvestä jakaus kerrallaan nipsnapspois. Helpotti kyllä hiusten kuivaamista ja muutenkin tosi paljon parempi näin. Mut joo, en valita. Aina on helpompi ottaa pois kun lisätä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no ei varmasti moni tähän yllä! :D Oon ehtinyt kokeillakin noita minimal-laattoja, kyllä niillä saa kivaa jälkeä aikaiseksi kun vain keksii hyvän yhdistelmän. :)
      Mullakin on ollut ennen näitä stressivuosia paksut hiukset ja on ne varmaan nytkin ihan normaalin paksuiset, mutta muutaman kerran jo tehnyt sen, että hiuksia lähtee muutaman kuukauden ajan ihan älynä. Sitten taas kasvatetaan uudestaan hiuksia ja kun nämä kasvaa vielä tosi hitaasti... Toivottavasti pääsen taas joskus siihen normimäärään omaa hiusta. :D

      Poista
  4. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Mulla on joskus ollu sellaset klipsipidennykset, joita käytin silloin tällöin, yleensä sillon kun piti joku kampaus saada tms. Vitsi että oli ihana tunne kun laittoi vaikka vaan ponnarin ja hiukset täytti koko nyrkin :D terveisin lirutukka ja volyymituotteiden suurkuluttaja...Näyttää tosi hienolta toi sun uusi kuontalo :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli joskus sellaiset klipsit, mutta hermot meni. :D Ei nämäkään ole helpoimmasta päästä, mutta se tunne, kun ponnari on ranteen paksuinen... :D :D

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)